POTONKRANEN MAGNUS kranar

Sedan bärgningspontonerna ODEN och FRIGG utrangerats beslöt Neptunbolaget att i stället låta bygga en sjögående 400 tons pontonkran. Den nya kranen, MAGNUS VII, registrerades i Tyskland i det för ändamålet nybildade dotterföretaget Neptun Bergungsgesellschaft m.b.H. i Hamburg.

Dr att säkerställa ett eventuellt behov av ytterligare lyftkapacitet etablerades ett nära samarbete med Ulrich larms G.m.b.H. &, Co i Hamburg.

Under bild

Transport av Munck ”Self-Loader” däckskran (ca 200 ton) för uppmontering på ett större torrlastfartyg.

Transport av Munk "Self-Loader" däckskran (c:a 200 ton) för uppmontering på ett större torlastfartyg.
Här lossar Magnuskran en utav Goliat pråmarna.
5 Magnuskranar vid bärgningen av Alabama 4 st lyfter 400 ton och en lyfter 800 ton
Magnuskran som här bytt namn till HEBE l och Hebe 7 vid bärgning i Ystads hamn när Hewelius ramlade på kajen
Magnus har lyft haverist från grund och här på väg in i Kalmar hamn
Neptuns har lämnat tyska samarbetet med U Harms här är deras egna kranar som bärgar Kabona. se även denna länk http://www.tugboatlars.se/Tjornbron.htm

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

03.08 | 21:13

Bra info om Fortuna. Tack!

...
14.04 | 07:38

1970 var jag med och rustade Södermanland igen och vi hade en övning utanför Hanö, då blev en Spika mtb påverkad, halva båten blev kvar på botten, ingen perso

...
12.02 | 10:58

Intressant J21 var nog ett fördömt fartyg, -72 gick vi på grund med den vid norra islandsberg utanför Uddevalla. finns det inte nånting om detta ?

...
06.08 | 00:11

Hej!
Är det något här du känner igen?
Det finns nya foton och dokument om händelsen

...
Du gillar den här sidan
Hej!
Prova att göra en egen webbsida precis som jag.
Det är enkelt och du kan prova helt gratis.
ANNONS