POTONKRANEN MAGNUS kranar

Sedan bärgningspontonerna ODEN och FRIGG utrangerats beslöt Neptunbolaget att i stället låta bygga en sjögående 400 tons pontonkran. Den nya kranen, MAGNUS VII, registrerades i Tyskland i det för ändamålet nybildade dotterföretaget Neptun Bergungsgesellschaft m.b.H. i Hamburg.

Dr att säkerställa ett eventuellt behov av ytterligare lyftkapacitet etablerades ett nära samarbete med Ulrich larms G.m.b.H. &, Co i Hamburg.

Under bild

Transport av Munck ”Self-Loader” däckskran (ca 200 ton) för uppmontering på ett större torrlastfartyg.

Transport av Munk "Self-Loader" däckskran (c:a 200 ton) för uppmontering på ett större torlastfartyg.
Här lossar Magnuskran en utav Goliat pråmarna.
5 Magnuskranar vid bärgningen av Alabama 4 st lyfter 400 ton och en lyfter 800 ton
Magnuskran som här bytt namn till HEBE l och Hebe 7 vid bärgning i Ystads hamn när Hewelius ramlade på kajen
Magnus har lyft haverist från grund och här på väg in i Kalmar hamn
Neptuns har lämnat tyska samarbetet med U Harms här är deras egna kranar som bärgar Kabona. se även denna länk http://www.tugboatlars.se/Tjornbron.htm

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

09.10 | 17:19

Hej!
Jag var en i besättningen som fick vara kvar under hela grundstötningen. Vårt huvudsakliga uppdrag var att hantera länspumparna 24/7.

...
09.09 | 13:03

Hej igen. Om du hänvisar till min bok så är det ok.

...
09.09 | 12:45

Hej!
Beklagligt att de har hänt.
Skall jag ta bort allt eller ändra så det hänvisar till din bok?
väntar på ditt svar....

...
09.09 | 12:39

Lennart Hansson minns på FB om jagaren Södermanlands grundstötning 1968.
Texten är stulen direkt ur min bok: En lång sjömans korta karriär på haven o s v.

...
Du gillar den här sidan
Hej!
Prova att göra en egen webbsida precis som jag.
Det är enkelt och du kan prova helt gratis.
ANNONS