70 -talet och framöver....

Som man ser på denna bild så fanns det sidor till denna pråm men nedan ses vad den användes till innan den hamnade i NORGE
Kone kranar från Finland och söder över.
Samma kranar men närmare, ett bra last och surrningsarbete av styrman plus kontoret
GOLIAT ll var 1975 kättingbärare år "SLEIPNER" i Stavanger och i Åndalsnäs vid förankring av stora Codepper.
Goliat 2 med kran från Finland till Tyskland
Som ni ser så var den i Malmö Bogser men tillhörde Neptun
Var hos Stormking i Göteborg
Goliat 10: Broström marin Service Division (Neptunbolaget), Stockholm. Transportponton. 20 400ton d.w., 10 208 br.ton, 8 012 nettoton. Längd ö.a:122m, största bredd: 30,5 m. djupgående (sommar) 7,27 m, däckslast yta: 3200 m2 byggd i Kiel år 1977 klassbeteckning Germanischer Lloyd + A 100 A4 här med last av mudderverk och mudderpråmar och bogserbåt på väg söder över.

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

26.03 | 14:58

Mycket intressant läsning. Minns inte detta själv då jag vid tillfället var 1 år gammal, men tillbringade somrarna på Elgö vid saxarfjärden och farleden där.

...
23.03 | 16:37

Vad har hänt med dessa carriers. Hur transporteras timmer idag. Är det i huvudsak på Carriers?

...
25.12 | 23:05

Har läst lite av dina artiklar, undrar lite om du vet mer om Bogserångaren Saturnus, är intresserad pga att min mormor jobbade på den båten som städerska

...
14.06 | 18:09

Jag jobbade som kontorist mm på C L Hanssons Stuveri & Bogser mellan 1970-75 Detta var mitt första riktiga jobb. Sista uppgiften var utrusta byssan på Hector!

...
Du gillar den här sidan
Hej!
Prova att göra en egen webbsida precis som jag.
Det är enkelt och du kan prova helt gratis.
ANNONS