70 -talet och framöver....

Som man ser på denna bild så fanns det sidor till denna pråm men nedan ses vad den användes till innan den hamnade i NORGE
Kone kranar från Finland och söder över.
Samma kranar men närmare, ett bra last och surrningsarbete av styrman plus kontoret
GOLIAT ll var 1975 kättingbärare år "SLEIPNER" i Stavanger och i Åndalsnäs vid förankring av stora Codepper.
Goliat 2 med kran från Finland till Tyskland
Som ni ser så var den i Malmö Bogser men tillhörde Neptun
Var hos Stormking i Göteborg
Goliat 10: Broström marin Service Division (Neptunbolaget), Stockholm. Transportponton. 20 400ton d.w., 10 208 br.ton, 8 012 nettoton. Längd ö.a:122m, största bredd: 30,5 m. djupgående (sommar) 7,27 m, däckslast yta: 3200 m2 byggd i Kiel år 1977 klassbeteckning Germanischer Lloyd + A 100 A4 här med last av mudderverk och mudderpråmar och bogserbåt på väg söder över.

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

14.06 | 18:09

Jag jobbade som kontorist mm på C L Hanssons Stuveri & Bogser mellan 1970-75 Detta var mitt första riktiga jobb. Sista uppgiften var utrusta byssan på Hector!

...
06.04 | 08:28

Här blev det lite felskrivet, kranen heter inte hebe 7, det är Hebelift 3.
Var själv med om bergningen av Jan Hewelius i Ystads hamn

...
07.03 | 20:23

Jag plockade stenkol från Albanian i slutet av februari 2019.
Ottenby.

Magnus

...
15.01 | 13:38

Intressant läsning

...
Du gillar den här sidan
Hej!
Prova att göra en egen webbsida precis som jag.
Det är enkelt och du kan prova helt gratis.
ANNONS