70 -talet och framöver....

Som man ser på denna bild så fanns det sidor till denna pråm men nedan ses vad den användes till innan den hamnade i NORGE
Kone kranar från Finland och söder över.
Samma kranar men närmare, ett bra last och surrningsarbete av styrman plus kontoret
GOLIAT ll var 1975 kättingbärare år "SLEIPNER" i Stavanger och i Åndalsnäs vid förankring av stora Codepper.
Goliat 2 med kran från Finland till Tyskland
Som ni ser så var den i Malmö Bogser men tillhörde Neptun
Var hos Stormking i Göteborg
Goliat 10: Broström marin Service Division (Neptunbolaget), Stockholm. Transportponton. 20 400ton d.w., 10 208 br.ton, 8 012 nettoton. Längd ö.a:122m, största bredd: 30,5 m. djupgående (sommar) 7,27 m, däckslast yta: 3200 m2 byggd i Kiel år 1977 klassbeteckning Germanischer Lloyd + A 100 A4 här med last av mudderverk och mudderpråmar och bogserbåt på väg söder över.

Skriv en kommentar: (Klicka här)

123minsida.se
Bokstäver kvar: 160
OK Skickar...
Se alla kommentarer

| Svar

Senaste kommentarer

14.04 | 07:38

1970 var jag med och rustade Södermanland igen och vi hade en övning utanför Hanö, då blev en Spika mtb påverkad, halva båten blev kvar på botten, ingen perso

...
12.02 | 10:58

Intressant J21 var nog ett fördömt fartyg, -72 gick vi på grund med den vid norra islandsberg utanför Uddevalla. finns det inte nånting om detta ?

...
06.08 | 00:11

Hej!
Är det något här du känner igen?
Det finns nya foton och dokument om händelsen

...
08.06 | 12:02

Minns detta mycket väl då jag var en av de i besättningen som tvingades stanna kvar ombord. Tjänstgjorde som 1:e Torpedhantverkare (Furir) på den tiden.

...
Du gillar den här sidan
Hej!
Prova att göra en egen webbsida precis som jag.
Det är enkelt och du kan prova helt gratis.
ANNONS